напред назад Обратно към: [Публикации в сп. Медиа свят][Мартин Митков Митов][СЛОВОТО]



Варненският портал ida.bg


Интервю със Светла Захариева, ръководител на ida.bg

 

Откога съществува "Фарчето" (ida.bg)?

Всичко започна в началото на 1997 г. Ровейки в Мрежата, попадахме на интересни сайтове, любопитни неща. Искахме да ги споделим с наши приятели. Така дойде идеята да създадем сайт, в който да слагаме връзки към други сайтове с информация. По този начин през 1998 г. на бял свят се появи "Фарчето". Година по-късно регистрирахме домейна ida.bg.

Бродейки из дебрите на нета, виждахме, че той е средство за комуникация с изключителни възможности - особено за бизнеса. Затова и ориентирахме ida.bg към бизнес средите - да съдържа информация, която да им бъде полезна всеки ден. Дойде и моментът на създаването на бизнес каталога на варненските фирми - varna.ida.bg, посрещнат с огромен интерес от фирмите. През 2000 г. той спечели награда на Българската стопанска камара за дизайн, навигация и съдържание.

 

Какво отличава един подобен регионален портал от другите, какви специфични трудности и улеснения има пред него?

Регионален портал е нещо наистина различно от национален. Може да звучи малко шовинистично, но ние сме варненци и това, което искаме, е нашите приятели, колеги, партньори тук и в чужбина да са винаги добре осведомени за събитията във Варна и региона. Това от една страна, а от друга - искаме в страната да се чува какво се случва в града край морето. Като части от портала са новините, културният справочник, бизнес каталогът, арт галерията, малките обяви, православният календар и други полезни за всеки ден неща.

 

Поддържате и голям раздел с новини, предимно местни, от всички сфери на живота. Как го правите? С колко кореспондента разполагате?

ida.bg не е новинарски сайт. Стараем се по-скоро да подбираме информации-репери и да даваме връзки към специализираните издания, писали по горещи теми. В това отношение имаме установени отлични взаимоотношения с регионалните медии и журналисти, с културните институции, областната администрация и др. Тези връзки ни позволяват да поддържаме винаги актуална справочна информация за културните събития в града - кина, фестивали, театрални постановки, изложби и т.н.

 

Как се издържа един подобен сайт?

От реклама. Ние сме уеб студио с над 30 сайта. Имаме напълно завършен цикъл - от изработката през хостинг на собствен сървър до поддръжката и рекламата на сайтовете в портала. На практика нашите клиенти се явяват "спонсори" на портала.

 

В последната година ida.bg все повече се насочва към сферата на културата?

Да, това е може би и защото вече трета година работим съвместно със Сталкер холдинг - екип от художници и дизайнери. Тази година заедно с тях стартирахме няколко арт-проекта.

През 2003 г. започна с "пускането на вода" на сайта на артистичната фамилия Зафиркова-Трайчев - zaftra.net и виртуалната галерия art.ida.bg с куратор Димитър Трайчев. В нея са представени водещи варненски художници с техни творби, всяка с посочена точна цена, което доведе и до откупки в чужбина - Япония, Англия и САЩ.

Направихме и сайта на Варненското оперно-филхармонично дружество - operavarna.bg. Резултатът от добрата работа на целия екип беше първата награда от конкурса "БГ сайт 2003" в раздел институционален сайт.

Миналата година завършихме с още един културен проект - a3.stalker.bg.

 

 

Първа публикация: сп. Медиа свят, януари 2004 г.

 


напред горе назад Обратно към: [Публикации в сп. Медиа свят][Мартин Митков Митов][СЛОВОТО]

 

© Мартин Митков Митов. Всички права запазени!


© 1999-2019, Словото. WEB програмиране - © Пламен Барух