напред назад Обратно към: [Станислав Пенев][СЛОВОТО]



Хубавата Елена


ЕДИН ХУБАВ СПЕКТАКЪЛ НА СОФИЙСКАТА СТОЛИЧНА ОПЕРЕТА

 

В ролите:

Герои, богове и селяни от стр.156 до стр.348 на Старогръцката методология

Домашни животни от софийско

Плодно дръвче от кюстендилско

Стилизирана ябълка, дело на Трети творчески колектив

Огледало от модна къща "Депресия"

Декори

Статисти

Хор на Сирените

 

 

Пролог:

Стая, стол, тоалетна масичка, огледало, жена.

Мащехата от стр.160 на Методологията седи пред огледалото на модна къща Депресия и припява:

- Огледалце, огледалце, кажи ми има ли по-хубава от мене на света.

Огледалото я гледа втренчено и едва-едва се фокусира. Изображението леко потрепва. В едър план изплува космат мъжки крак. Постепенно перспективата се отблъсква погнусена от крака и обхваща планинския пейзаж.

 

Първо действие:

Полянка с пасище и плодно дръвче, овчарче, стадо, декор, изобразяващ планината Олимп.

Парис, бедният овчар, си лежи под едно плодно дръвче от кюстендилско. Изведнъж една ябълка, дело на Трети творчески колектив, се откъсва и го хлопва по тиквата. Той се сепва и рязко се изправя с вик:

- Еврика!

Откъм стадото се чува:

- Бееее.

- Еврика, тука ли си? - той нежно погалва по главата черната овца на стадото и понечва да захапе ябълката.

От тавана на сцената се спускат три Теоса ех махини, тоест, три площадки с три момичета върху тях. Пеят ода на ябълката.

 

Второ действие:

Същият декор, заедно с новодошлите.

Трите богини опяват на Парис да им даде ябълката, защото са я изпуснали докато са замервали Белия гълъб на мира. Парис тръгва да я подаде, но не знае на коя от трите. Те също не знаят и решават да го подложат на изпитание: да избере най-хубавата от тях и на нея да връчи произведението на Трети творчески колектив. Парис се двоуми, хваща ябълката с една ръка, вдига я пред лицето си и подхваща арията на Парис (пее патетично):

 

- Дали е по-достойна за кревата

богинята, облечена във злато,

или тази с копието и стрелата.

Дали пък няма да е най-добре

на тази, голичката

моят избор да се спре.

Да бъде или не?

 

Плътското желание надделява и младият овчар подава плода на Афродита.

 

Трето действие:

Подвижна платформа в облаците.

Ощастливената богиня благодари сърдечно на Парис и му обещава най-хубавата смъртна жена за съпруга. Той приема. Пеят арии до забрава.

 

Четвърто действие:

Градски декор, площад, тържествена церемония, Парис и сие.

На сцената се появява една огромна тепсия. Негри-роби я поднасят на Парис. От тепсията изкача Хубавата Елена. Пее. Парис я прегръща. Пее. Двамата тръгват към доковете, за да отплуват с кораба на Парис от стр.188 на Методологията. От там можем да разберем и откъде се е сдобил той с него. Продал е стадото и си е купил коритото заедно със скромно имение на средиземноморското крайбрежие. Нарекъл го е Троя в чест на изпитанието с богините.

 

Епилог:

Огледалото, стаята, сцената, публиката, града.

Мащехата хваща едно половин литрово шишенце с парфюм и го запраща по огледалото на модна къща Депресия. По разбираеми причини излъчването прекъсва на стр.348 и зрителите не могат да разберат дали се е провела Троянската война.

Точно в 12:00 часа местно време Сирените започват силно и протяжно да вият по случай втори юни. Публиката и артистите се изнасят тихомълком от залата. По улиците на града всички замръзват и забравят аплодисментите.

 

КРАЙ
на пиесата

НАЧАЛО
на войната

 


напред горе назад Обратно към: [Станислав Пенев][СЛОВОТО]
© 1999-2017, Словото. WEB програмиране - © Пламен Барух